Senior ombudsman: Nové publikace pro pomoc seniorům

9. června 2016

Sdružení českých spotřebitelů vydává za podpory Ministerstva práce a sociálních věcí aktualizovaná vydání publikací z edice Průvodce pro spotřebitele – seniory, zaměřené na specifická témata „šmejdů" a on-line nakupování.

V rámci kampaně nazvané Senior ombudsman SČS nabízí seniorům konkrétní pomoc s cílem zprostředkovat souhrn informací, týkajících se lidských a ekonomických práv, zejména v oblasti ochrany spotřebitelských zájmů; upozorňuje seniory na hlavní rizika, která nás v běžném životě mohou čekat, jak se jim vyvarovat, kde najít pomoc. K tomu slouží webové stránky http://www.seniorombudsman.cz, k tomu vydává SČS publikace.

Novela zákona na ochranu spotřebitele platná od roku 2014 sice umožňuje větší kontrolu nad praktikami při předváděcích akcích, pro jejichž aktéry se již neodmyslitelně vžilo nechvalné pojmenování „šmejdi", ovšem jejich vynalézavost nezná hranic – převlékají kabáty a vymýšlejí jiné způsoby, jak seniory oklamat a okrást. K tomu, jak se v jejich nových praktikách zorientovat, může seniorům posloužit nová publikace „Babi, dědo! Nenechte se okrást" aneb Jak nenaletět novým trikům podvodných prodejců.

Druhá publikace, s názvem „Jak nenakupovat zajíce v pytli", se týká rad a tipů pro bezpečný nákup v e-shopech. Poskytuje řadu informací, rad a tipů, jak správně nakupovat on-line, jak se vyvarovat podvodným prodejcům na internetu, či jak vrátit anebo reklamovat zboží koupené toto cestou.

Publikace jsou k dispozici v tištěné i elektronické podobě a jsou šířeny prostřednictvím kontaktních míst Sdružení českých spotřebitelů, seniorských organizací či na seminářích finančního vzdělávání.

Nové brožury napomáhají naplňovat strategii Sdružení českých spotřebitelů vyjádřenou sloganem: „Jen poučený spotřebitel se může účinně bránit". Publikace jsou kromě tištěné verze volně dostupné v elektronické podobě na internetových stránkách SČS. Pro zájemce jsou poskytovány zdarma.

zdroj: helpnet.cz